twitter
rss

ДЕДА МРАЗ У ШУМИ ЧУДА
Мс Јелена Стошић

Улоге:
Деда Мраз- ____________________________
Бака Мраз- ____________________________
Добра вила- ____________________________
Свитац- _______________________________
Мрав- _______________________________
Цврчак- _______________________________
Снежана- _______________________________
Ловац- _________________________________
Зли вилењак- ___________________________________
Вилењаци- ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

( На сцени стоји шешир и неколико вилењака)...
Вилењаци певају: Падају, падају с неба беле звезде.
Преко брда преко брега
и дебелог снега
јуре неке цудне санке
сребрне и танке,
Деда Мразе, Деда Мразе
не скрећи са стазе
не оклевај не дремај
већ поклоне спремај.

Падају, падају с неба беле звезде
санке Деда Мраза преко брда језде
падајте, падајте снезније и беље
Деда Мраз нам стизе на весеље.

(Деда Мраз излази из шешира):
Деда Мраз: Хо-хо-хо Срећна Нова година.
Вилењаци: Хвала, срећна Нова година и теби Деда Мразе... ( пакују поклоне)
Свитац: Ево и мене, ја сам Свитац и тражим пријатље... Хоћеш ли ти да ми будеш пријатељ? (пита Деда Мраза)
Деда Мраз: Хоћу, ако ми ти помогнеш да ставим све поклоне у моје санке.
Свитац: Не могу сада, имам много других обавеза... Журим. Тражим пријатеље. (одлази)
Добра вила: Деда Мразе, кад смо код поклона, још мало је времена до Нове године, јеси упаковао све?
Деда Мраз: То раде моји драги вилењаци, а ја сам дошао из других разлога.
Добра вила: Којих разлога?
Деда Мраз: Чуо сам за једног цврчка и мрава у овој Земљи чуда, па сам хтео да проверим шта се дешава... ( Меша  по шеширу, и тада излазе цврчак и мрав):
Мрав: У зимско су доба  кад смо, ми мрави, сушили жито које нам се било навлажило  дошао је гладан цврчак и затражио од нас хране.
Цврчак: Али нису хтели да ми дају ни мрвицу хране...
Мрав: Зашто лети ниси скупљао храну, него си ленчарио, а од нас тражиш храну?
Цврчак: Нисам ленчарио, већ сам уз музику певао.  
Мрав: ( Смеје се) Ако си лети свирао, а ти зими плеши.
Свитац: (улази) хоћете ли ви да ми будете пријатељи?
Цврчак: Ако ме научиш како да будем вредан као мрав...
Свитац: Не могу сада. Журим. Тражим пријатеље. (одлази)
Деда Мраз: Хо-Хо-Хо... То ти је лекција за следећи пут. Видиш да неке ствари мораш сам да урадиш. У праву је мрав. Човек ни у чему не сме бити немаран да му то не донесе јад и невољу.
Добра вила: (  Замахне штапићем) Сада идите...
Мрав: Пре него што пођемо можемо ли да вам испричамо једну песму?
Деда Мраз: Наравно да можете.

Цврчак:
Када сам почео да радим,
један мали зид да градим,
мислио сам нећу моћи
завршити зид до ноћи.

Мрав:
У почетку тешко беше,
почеше људи да ме теше:
Није то ништа, ово знај:
Биће лепо када видиш крај!
И радио сам, радио,
док зид нисам саградио.

Цврчак и мрав ( заједно)
Зид је готов и сада се дивим,
ал још једну ствар ја видим:
Да увек када нешто радим,
ја у себи куле градим!

Деда Мраз: Идем ја да видим да ли су ирваси спремни за полетање, а вас двојица пођите да ми помогнете. ( Одлазе Деда Мраз, мрав и цврчак)
Добра вила: Сигурна сам да сте до сада чули много прича о Деда Мразу и његовој чувеној радионици играчака на Северном Полу. Шушка се да се Деда Мраз
преселио у Лапонију, али та вест је непроверена.
(Улази Бака Мраз)
Бака Мраз: Главно је да поклони увек стижу на време. Вероватно знате да Деда Мраз има девет ирваса чији је предводник Рудолф црвеног носа.
Добра вила: Ирваси вуку летеће санке које лете брзином светлости.
Желим да заједнички испричамо причу о Деда Мразу коју мало ко зна.
Бака Мраз: Ово је прича која нам открива дуго чувану тајну: када и зашто је Деда Мраз одлучио да
пусти браду.
Добра вила: Време на Северном Полу, где Деда Мраз живи и где предано ради у својој
радионици играчака је веома, веома хладно. Северни Пол је место где се снег никада не топи.
Бака Мраз: Деда Мраз има помоћнике: патуљке и вилењаке. Они су веома вредни као што видите. Понекад се Деда Мраз умори. Пуно је то посла, а он више није младић.
Добра вила: Омиљена забава Деда Мраза је вожња санкама.
Вилењаци певају:
Долове и брег
забелио је снег
са саона кроз ноћ
на
ш се чује смех
окићен и плах
наш вранац јури свуд
а звона далек звук
показује нам пут

Еј, звончићи, звончићи
звоне целу ноћ
и остају у сећању
што никад неће проћ'

Звончићи, звончићи
звоне на сав глас
кроз тиху ноћ и читав крај
звоне за све нас

Поноћ већ је ту
за сатом иде сат
и јури вранац наш
и никад неће стат
тихо пада снег
ко перје мек и лак
пријатељ је драг
весели му се свак

Еј, звончићи, звончићи
звоне целу ноћ
и остају у сећању
што никад неће проћ'

Звончићи, звончићи
звоне на сав глас
кроз тиху ноћ и читав крај
звоне за све нас.


Бака Мраз: Већ смо рекли да је време на Северном Полу где Деда Мраз живи и где има радионицу играчака веома, веома хладно. Зато Деда Мраз мора да обуче топлу бунду, да се огрне вуненим шалом, да стави крзнену капу пре него што седне у своје летеће санке.
Добра вила: Једном се догодило да је Деда Мраз заборавио да обмота шал око лица. Када се вратио у радионицу где су његова жена госпођа Мраз, патуљци и вилењаци вредно радили, са
лица су му висиле предивне, светлуцаве леденице. Баш попут дуге, беле браде. 
Госпођа Мраз је одушевљено рекла:
Бака Мраз: Деда Мразе баш ти лепо стоје леденице. Подмлађују те. Патуљци и вилењаци су исто мислили. Чак су и санке исто мислиле, мада нису ништа рекле.
Добра вила: Када је Деда Мраз видео колико се његова ледена, бела брада допада госпођи Мраз и његовим вредним помоћницима који су по читав дан радили у радионици играчака на
Северном Полу одлучио је да пусти праву браду.
Одређени догађаји су се десили као последица одлуке о пуштању браде.
Бака Мраз: Прво, Деда Мраз је био толико шармантан и леп са дугом белом брадом да сам му
сваки пут када би ушао у радионицу на Северном Полу упутила
осмех. Ово би натерало Деда Мраза да поцрвени. То је разлог зашто су образи Деда Мраза увек румени.Добра вила: Друго, од када Деда Мраз има браду и бркове нема потребе да ставља шал око лица
када иде да се провоза санкама на Северном Полу јер га густа, бела брада и бркови штите од хладноће.Бака Мраз: Ето, открили смо тајну о бради Деда Мраза који живи на Северном Полу где има
радионицу играчака за децу.
Вилењаци, Бака Мраз, Добра вила певају заједно:

Пахуљице падајте меке и густе на широке цестице стазице пусте
јер већ се ближи онај час кад нама дотће
Деда Мраз
Осветлите звездице путеве друме осветлита кућице поља и шуме
јер већ се ближи онај час кад нама дотће деда мраз
Ви дечице певајте веселу песму а свеће на бору нек радосно бљесну
Јер већ се ближи онај час кад нама дотће
Деда М
раз.

Вилењаци: Хоће ли Деда Мраз стићи да за једну ноћ подели све поклоне?
Бака Мраз: То је тајна.
Вилењаци: Хајде да отпевамо нашу песму о поклонима:
Трепти звезда плавим оком
на небу високом,
пршти, пршти бела стаза,
ево Деда Мраза

На шубари му снег,
а иње у коси,
отвор'те му широм врата,
поклоне вам носи.

Вилењак 1: Мени лутку белу што уме да спава
Вилењак 2: мени пушку праву да убијем лава.
Вилењак 3: Мени лопту гумену.
Вилењак 4: Мени лук и стрелу.

Мени пушку.
Мени лопту.
Мени лутку белу

Свима много радости,
игре и песама.
Срећна Нова година
и нама и вама.
( Улази Деда Мраз и вади поклоне из шешира док иде песма, улази и Снежана).
Снежана: Поново сам се изгубила у овој шуми чуда. Не могу да нађем мојих седам патуљака. Да ли ви можете да ми помогнете да их нађем?
Добра вила: Наравно да можемо, али одакле ти овде?
Снежана: Зла маћеха је наредила ловцу да ме убије и донесе јој моје срце, али добри ловац није то урадио. (улази ловац)
Ловац: Наравно да нисам. Ко би могао тако нешто да уради некоме ко је леп, великодушан, и добар као ти.
Снежана: Само моја зла маћеха која је хтела да буде најлепша у краљевству.
Добра вила: Шта и тебе доводи овде?
Ловац: Долазим из једне лепе бајке у којој сам помогао Црвенкапи да спасе своју баку.
Снежана: И мени сте спасили живот такође.
Свитац: Да ли би неко хтео да буде мој пријатељ?
Снежана:                                                                                                                    Свако дете пријатеља има,
                воли га и поштује пред свима.
              Пријатељ и зато служи
             да ти сву своју љубав пружи.
            најбоље са тобом му је,
            зато што тада забава не престаје.
            Са пријатељем можеш све,
            јер ваше другарство ту царује.
            И сада знају сви,
            да пријатељ увек помоћи ће ти.
(песмицу можете заменити литерарним стваралаштвом ученика)
Свитац: Али ја желим некоме да пружим сву своју љубав, само сада тражим пријатеља. (одлази).
Деда Мраз: Пошто сте сви ви били добри ове године Деда има за вас једно питање: Да ли волите зиму?
Вилењаци,Снежана, Ловац, Добра вила, Бака Мраз: Даааааааааааааааааааааааа
Деда Мраз: Да ли знате неку песму о зими?
(Сви заједно певају):

Хај напоље момак ко је,
тамо веје бели снег,
видиш онде навеј’о је
читав бедем, читав брег.

Зима, зима - е, па шта је,
ако ј' зима, није лав!
Зима, зима - па нека је,
не боји се ко је здрав!

А шта може зима мени,
шта ми може, шта ми сме?
Нек ми носић поцрвени,
ето то је, то је све!

Зима, зима - е, па шта је,
ако ј' зима, није лав!
Зима, зима - па нека је,
не боји се ко је здрав!

Деда Мраз: Сада ништа не може да нам поквари ово наше располошење.

Зли вилењак: Јесте ли сигурни хахахаххахаха ? ( Прилази до шешира и покушава да га узме)

Добра вила: Ништа не може да наруши нашу Новогодишњу чаролију, па  ни ти. Абракадабра ( покаже чаробним штапићем на Злог вилењака, и он нестане) Зато што...
Свитац: ...Коначно сам нашао пријатеље који ће бити увек уз мене и за њих ево једне лепе песме:
Сви срећно певају:
                                                                                                                        Нема света ни планете,

где не може стићи дете,
јер све дечје стазе воде,
од игре до слободе.



Цвеће је украс баште,
лептир је укрса цвета,
а деца пуна маште,
деца су украс света.



Лепе песме, тихе тајне,
све љубави дечје сјајне,
нека плану, нек' се роде,
од игре до слободе.



Цвеће је украс баште,
лептир је украс цвета,
а деца пуна маште,
деца су украс света.

(КРАЈ)



Мс Јелена Стошић 
Bottom of Form







 DEDA MRAZ U ŠUMI ČUDA
Ms Jelena Stošić

Uloge:
Deda Mraz- ____________________________
Baka Mraz- ____________________________
Dobra vila- ____________________________
Svitac- _______________________________
Mrav- _______________________________
Cvrčak- _______________________________
Snežana- _______________________________
Lovac- _________________________________
Zli vilenjak- ___________________________________
Vilenjaci- ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

( Na sceni stoji šešir i nekoliko vilenjaka)...
Vilenjaci pevaju: Padaju, padaju s neba bele zvezde.
Preko brda preko brega
i debelog snega
jure neke cudne sanke
srebrne i tanke,
Deda Mraze, Deda Mraze
ne skreći sa staze
ne oklevaj ne dremaj
već poklone spremaj.

Padaju, padaju s neba bele zvezde
sanke Deda Mraza preko brda jezde
padajte, padajte sneznije i belje
Deda Mraz nam stize na veselje.

(Deda Mraz izlazi iz šešira):
Deda Mraz: Ho-ho-ho Srećna Nova godina.
Vilenjaci: Hvala, srećna Nova godina i tebi Deda Mraze... ( pakuju poklone)
Svitac: Evo i mene, ja sam Svitac i tražim prijatlje... Hoćeš li ti da mi budeš prijatelj? (pita Deda Mraza)
Deda Mraz: Hoću, ako mi ti pomogneš da stavim sve poklone u moje sanke.
Svitac: Ne mogu sada, imam mnogo drugih obaveza... Žurim. Tražim prijatelje. (odlazi)
Dobra vila: Deda Mraze, kad smo kod poklona, još malo je vremena do Nove godine, jesi upakovao sve?
Deda Mraz: To rade moji dragi vilenjaci, a ja sam došao iz drugih razloga.
Dobra vila: Kojih razloga?
Deda Mraz: Čuo sam za jednog cvrčka i mrava u ovoj Zemlji čuda, pa sam hteo da proverim šta se dešava... ( Meša po šeširu, i tada izlaze cvrčak i mrav):
Mrav: U zimsko su doba kad smo, mi mravi, sušili žito koje nam se bilo navlažilo došao je gladan cvrčak i zatražio od nas hrane.
Cvrčak: Ali nisu hteli da mi daju ni mrvicu hrane...
Mrav: Zašto leti nisi skupljao hranu, nego si lenčario, a od nas tražiš hranu?
Cvrčak: Nisam lenčario, već sam uz muziku pevao. 
Mrav: (Smeje se) Ako si leti svirao, a ti zimi pleši.
Svitac: (ulazi) hoćete li vi da mi budete prijatelji?
Cvrčak: Ako me naučiš kako da budem vredan kao mrav...
Svitac: Ne mogu sada. Žurim. Tražim prijatelje. (odlazi)
Deda Mraz: Ho-Ho-Ho... To ti je lekcija za sledeći put. Vidiš da neke stvari moraš sam da uradiš. U pravu je mrav. Čovek ni u čemu ne sme biti nemaran da mu to ne donese jad i nevolju.
Dobra vila: ( Zamahne štapićem) Sada idite...
Mrav: Pre nego što pođemo možemo li da vam ispričamo jednu pesmu?
Deda Mraz: Naravno da možete.
Cvrčak:
Kada sam počeo da radim,
jedan mali zid da gradim,
mislio sam neću moći
završiti zid do noći.

Mrav:
U početku teško beše,
počeše ljudi da me teše:
Nije to ništa, ovo znaj:
Biće lepo kada vidiš kraj!
I radio sam, radio,
dok zid nisam sagradio.

Cvrčak i mrav (zajedno)
Zid je gotov i sada se divim,
al još jednu stvar ja vidim:
Da uvek kada nešto radim,
ja u sebi kule gradim!

Deda Mraz: Idem ja da vidim da li su irvasi spremni za poletanje, a vas dvojica pođite da mi pomognete. (Odlaze Deda Mraz, mrav i cvrčak)
Dobra vila: Sigurna sam da ste do sada čuli mnogo priča o Deda Mrazu i njegovoj čuvenoj radionici igračaka na Severnom Polu. Šuška se da se Deda Mraz preselio u Laponiju, ali ta vest je neproverena.

(Ulazi Baka Mraz)

Baka Mraz: Glavno je da pokloni uvek stižu na vreme. Verovatno znate da Deda Mraz ima devet irvasa čiji je predvodnik Rudolf crvenog nosa.
Dobra vila: Irvasi vuku leteće sanke koje lete brzinom svetlosti. Želim da zajednički ispričamo priču o Deda Mrazu koju malo ko zna.
Baka Mraz: Ovo je priča koja nam otkriva dugo čuvanu tajnu: kada i zašto je Deda Mraz odlučio da
pusti bradu.
Dobra vila: Vreme na Severnom Polu, gde Deda Mraz živi i gde predano radi u svojoj
radionici igračaka je veoma, veoma hladno. Severni Pol je mesto gde se sneg nikada ne topi.
Baka Mraz: Deda Mraz ima pomoćnike: patuljke i vilenjake. Oni su veoma vredni kao što vidite.
Ponekad se Deda Mraz umori. Puno je to posla, a on više nije mladić.
Dobra vila: Omiljena zabava Deda Mraza je vožnja sankama.

Vilenjaci pevaju:

Dolove i breg
zabelio je sneg
sa saona kroz noć
naš se čuje smeh
okićen i plah
naš vranac juri svud
a zvona dalek zvuk
pokazuje nam put
Ej, zvončići, zvončići
zvone celu noć
i ostaju u sećanju
što nikad neće proć'

Zvončići, zvončići
zvone na sav glas
kroz tihu noć i čitav kraj
zvone za sve nas

Ponoć već je tu
za satom ide sat
i juri vranac naš
i nikad neće stat
tiho pada sneg
ko perje mek i lak
prijatelj je drag
veseli mu se svak

Ej, zvončići, zvončići
zvone celu noć
i ostaju u sećanju
što nikad neće proć'

Zvončići, zvončići
zvone na sav glas
kroz tihu noć i čitav kraj
zvone za sve nas.

Baka Mraz: Već smo rekli da je vreme na Severnom Polu gde Deda Mraz živi i gde ima radionicu igračaka veoma, veoma hladno. Zato Deda Mraz mora da obuče toplu bundu, da se ogrne vunenim šalom, da stavi krznenu kapu pre nego što sedne u svoje leteće sanke.
Dobra vila: Jednom se dogodilo da je Deda Mraz zaboravio da obmota šal oko lica. Kada se vratio u radionicu gde su njegova žena gospođa Mraz, patuljci i vilenjaci vredno radili, sa
lica su mu visile predivne, svetlucave ledenice. Baš poput duge, bele brade.
Gospođa Mraz je oduševljeno rekla:
Baka Mraz: Deda Mraze baš ti lepo stoje ledenice. Podmlađuju te. Patuljci i vilenjaci su isto mislili. Čak su i sanke isto mislile, mada nisu ništa rekle.
Dobra vila: Kada je Deda Mraz video koliko se njegova ledena, bela brada dopada gospođi Mraz i njegovim vrednim pomoćnicima koji su po čitav dan radili u radionici igračaka na
Severnom Polu odlučio je da pusti pravu bradu. Određeni događaji su se desili kao posledica odluke o puštanju brade.
Baka Mraz: Prvo, Deda Mraz je bio toliko šarmantan i lep sa dugom belom bradom da sam mu
svaki put kada bi ušao u radionicu na Severnom Polu uputila osmeh. Ovo bi nateralo Deda Mraza da pocrveni. To je razlog zašto su obrazi Deda Mraza uvek rumeni.Dobra vila: Drugo, od kada Deda Mraz ima bradu i brkove nema potrebe da stavlja šal oko lica
kada ide da se provoza sankama na Severnom Polu jer ga gusta, bela brada i brkovi štite od hladnoće.
Baka Mraz: Eto, otkrili smo tajnu o bradi Deda Mraza koji živi na Severnom Polu gde ima radionicu igračaka za decu.
Vilenjaci, Baka Mraz, Dobra vila pevaju zajedno:
Pahuljice padajte meke i guste na široke cestice stazice puste
jer već se bliži onaj čas kad nama dotće Deda Mraz
Osvetlite zvezdice puteve drume osvetlita kućice polja i šume
jer već se bliži onaj čas kad nama dotće deda mraz
Vi dečice pevajte veselu pesmu a sveće na boru nek radosno bljesnu
Jer već se bliži onaj čas kad nama dotće Deda Mraz.

Vilenjaci: Hoće li Deda Mraz stići da za jednu noć podeli sve poklone?
Baka Mraz: To je tajna.
Vilenjaci: Hajde da otpevamo našu pesmu o poklonima:
Trepti zvezda plavim okom
na nebu visokom,
pršti, pršti bela staza,
evo Deda Mraza

Na šubari mu sneg,
a inje u kosi,
otvor'te mu širom vrata,
poklone vam nosi.
Vilenjak 1: Meni lutku belu što ume da spava
Vilenjak 2: meni pušku pravu da ubijem lava.
Vilenjak 3: Meni loptu gumenu.
Vilenjak 4: Meni luk i strelu.

Meni pušku.
Meni loptu.
Meni lutku belu

Svima mnogo radosti,
igre i pesama.
Srećna Nova godina
i nama i vama.

(Ulazi Deda Mraz i vadi poklone iz šešira dok ide pesma, ulazi i Snežana).
Snežana: Ponovo sam se izgubila u ovoj šumi čuda. Ne mogu da nađem mojih sedam patuljaka. Da li vi možete da mi pomognete da ih nađem?
Dobra vila: Naravno da možemo, ali odakle ti ovde?
Snežana: Zla maćeha je naredila lovcu da me ubije i donese joj moje srce, ali dobri lovac nije to uradio. (ulazi lovac)
Lovac: Naravno da nisam. Ko bi mogao tako nešto da uradi nekome ko je lep, velikodušan, i dobar kao ti.
Snežana: Samo moja zla maćeha koja je htela da bude najlepša u kraljevstvu.
Dobra vila: Šta i tebe dovodi ovde?
Lovac: Dolazim iz jedne lepe bajke u kojoj sam pomogao Crvenkapi da spase svoju baku.
Snežana: I meni ste spasili život takođe.
Svitac: Da li bi neko hteo da bude moj prijatelj?
Snežana: Svako dete prijatelja ima, voli ga i poštuje pred svima.

Prijatelj i zato služi
da ti svu svoju ljubav pruži.
najbolje sa tobom mu je,
zato što tada zabava ne prestaje.
Sa prijateljem možeš sve,
jer vaše drugarstvo tu caruje.
I sada znaju svi,
da prijatelj uvek pomoći će ti.
(pesmicu možete zameniti literarnim stvaralaštvom učenika)

Svitac: Ali ja želim nekome da pružim svu svoju ljubav, samo sada tražim prijatelja. (odlazi).
Deda Mraz: Pošto ste svi vi bili dobri ove godine Deda ima za vas jedno pitanje: Da li volite zimu?
Vilenjaci, Snežana, Lovac, Dobra vila, Baka Mraz: Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Deda Mraz: Da li znate neku pesmu o zimi?

(Svi zajedno pevaju):

Haj napolje momak ko je,
tamo veje beli sneg,
vidiš onde navej’o je
čitav bedem, čitav breg.

Zima, zima - e, pa šta je,
ako j' zima, nije lav!
Zima, zima - pa neka je,
ne boji se ko je zdrav!

A šta može zima meni,
šta mi može, šta mi sme?
Nek mi nosić pocrveni,
eto to je, to je sve!

Zima, zima - e, pa šta je,
ako j' zima, nije lav!
Zima, zima - pa neka je,
ne boji se ko je zdrav!

Deda Mraz: Sada ništa ne može da nam pokvari ovo naše raspološenje.
Zli vilenjak: Jeste li sigurni hahahahhahaha ? ( Prilazi do šešira i pokušava da ga uzme)
Dobra vila: Ništa ne može da naruši našu Novogodišnju čaroliju, pa ni ti. Abrakadabra ( pokaže čarobnim štapićem na Zlog vilenjaka, i on nestane) Zato što...
Svitac: ...Konačno sam našao prijatelje koji će biti uvek uz mene i za njih evo jedne lepe pesme:

Svi srećno pevaju:

Nema sveta ni planete,
gde ne može stići dete,
jer sve dečje staze vode,
od igre do slobode.

Cveće je ukras bašte,
leptir je ukrsa cveta,
a deca puna mašte,
deca su ukras sveta.

Lepe pesme, tihe tajne,
sve ljubavi dečje sjajne,
neka planu, nek' se rode,
od igre do slobode.

Cveće je ukras bašte,
leptir je ukras cveta,
a deca puna mašte,
deca su ukras sveta.

(KRAJ)


Ms Jelena Stošić

1 коментара:

  1. Savrseno, svaka cast :)

Постави коментар