twitter
rss

Једном сам говорила о тихим књигама које гласно говоре. Говоре речима из којих извире љубав. Говоре речима из којих извире срећа. Говоре речима из којих извире радост. Можда је то начин због којег деца више воле тихе књиге од књига које треба да читају, а које немају слика (Да је Алиса међу нама сигурно не би пошла за Белим зецом, него би наставила да открива књигу). Не кажем да деца не треба да читају књиге за децу (наравно да треба) и да им се читају књиге за децу. Али, пружите прилику тихим књигама, да видите колико ће дуго дете остати поред ње уместо поред мобилног телефона. У време када нам је све на дохват руке, свака информација, свака вест, све што желимо, пропуштамо нешто веома важно. Биће детета је такво да не може да мирује, а ви га учите да буде мирно тако што му уместо књиге дајете телефон или таблет. Дете не треба учити да мирује, дете треба да буде оно што јесте и какво јесте. Немојте стављати ограничења бићу које нема ограничења. Данас имам прилику да Вам представим једну „Паметницу“ која нема ограничења, која се не креће у оквирима које је друштво поставило, којој су су срећа и осмех на дечијем лицу покретачка снага бивствовања. Ко је „Паметница“ сазнајте:


  • Представите се. (Име, презиме, занимање, хоби, ваша животна радост/филозофија)
Зовем се Наталија. Недавно сам дипломирала на Београдској Политехници. Иако се период мог школовања завршио, нисам желела да престанем са маштањем и утонем у свет одраслих, већ сам тражила начин да останем дете, што тренутно успевам са великим уживањем. Наиме, основала сам радионицу „Паметница“ у којој се бавим израдом тихих књига.


Тиха књига је едукативног и развојног карактера, намењена девојчицама и дечацима различитих узраста. Књига подстиче фину мишићну координацију, прецизно коришћење ситних мишићних група. Деца кроз интересантне активности (лепљење, закопчавање…) уче боје, облике, бројеве, слова, да гледају на сат, везују пертле, уче о свом окружењу. „Паметница“  је настала пре нешто више од два месеца. Желела сам да изненадим петогодишњу сестричину, а онда су уследиле поруџбине од неколико познаника и пријатеља којима се прва књижица допала. Тада још нисам ни била свесна да ће све ово прерасти у посао.


  • Ко Вам помаже у изради сваког од чудеса (тихе књиге), обзиром да је свака од њих уникатно дело? Шта се све налази у Вашој понуди?
Баш као што кажете, свака књига је дело за себе, уникатна и потпуно ручно израђена. Књиге углавном израђујем самостално, али када ми је потребна помоћ, обратим се својој сестри која ми радо помаже. У понуди су различите странице, намењене дечацима и девојчицама. Неке од до сада направљених можете погледати у каталогу који се из дана у дан увећава.


  • Коме су намењене тихе књиге Паметница? Од кога сте научили како израдити чуда која израђујете?
Тихе књиге „Паметница“ су најпримереније за децу од 2 до 7 година, али могу бити подједнако занимљиве и  нешто старијима. С обзиром на то да сам увек волела да блиске људе изненађујем ручно рађеним поклонима, тиха књига „Паметница“ је настала као логичан след дотадашњег искуства. Нисам се специјално едуковала за то, већ сам искористила тренутну инспирацију и  умеће. Како су ове књигице потпуно ручно израђене, намењене су онима који такав рад цене.


  • Шта Вас мотивише? Где налазите инспирацију?
Неретко инспирацију добијам током дружења са својом сестричином. Дечија машта је неограничена и фантастична, само треба умети чути њихове идеје. Највећи мотив су ми срећа и осмех на дечијем лицу, које имају током учења уобичајених ствари на нови начин. Осим тога, предиван је осећај испунити очекивања брижних родитеља.


  • Како васпитачи/васпитачице, учитељи/учитељице, родитељи и деца реагују на тихе књиге Паметница? Позитивни/негативни коментари.
Заиста сам се до сада сусретала само са позитивним коментарима и речима хвале. То је мотив више да дам свој максимум да улепшам детињство малишана. Приметила сам да су родитељи посебно одушевљени чињеницом да су деца прилично мирна и тиха док се играју овим књигама, што им значајно олакшава свакодневицу, али и време које проводе у нпр. чекаоницама или аутомобилу. Са друге стране, уочила сам да учитељи и васпитачи проналазе начин да примене књижице у свом раду, у едукативне сврхе, што ме изузетно радује.



  • Да ли сматрате да је у данашње време тешко подсетити људе на срећу? На детињство? На машту?
Апсолутно није. Стекла сам утисак да се и родитељи подједнако радују свим активностима у тихој књизи као и деца. Сјајан је осећај измамити искрен осмех и деци и родитељима. Сматрам да је један од разлога за то што се свакој страници посветим с љубављу и радошћу.


  • Да ли деца данашњице знају да маштају? Како им тиха књига Паметница помаже у томе?
Странице немају дефинисану причу већ свако дете измашта свој сценарио, што је један од важних бенефита тихе књиге.


  • На који начин можемо доћи до тихе књиге Паметница? Ваш контакт, цена?
Поруџбине примамо путем порука на страници. Важно је напоменути да купац сам бира садржај и број страница, зависно од жеља, афинитета и потреба малишана. Цене зависе од комплексности страница.

 

  • Планови за даље?
Моји планови за даље се односе на употпуњавање понуде кроз унапређење постојећих и креирање нових страница, како би малишани и њихови родитељи били још задовољнији.



П.С. Једном сам говорила о тихим књигама које гласно говоре. Говоре речима из којих извире љубав. Говоре речима из којих извире срећа. Говоре речима из којих извире радост. Само ако је Ваша покретачка снага срећа деце, онда Ваше тихе књиге могу да проговоре.
П.С.С. Драга Наталија, драго ми је што си једна од оних чије тихе књиге говоре много више од речи. Хвала на послатим страницама тихе књиге.





Јелена Стошић, M.Sc.

0 коментара:

Постави коментар