twitter
rss

Некада давно, негде далеко постојале су лутке које причају приче. Да, тако почињу бајке. Не, ово није бајка. Ово је реалност. Данас, баш данас постоје и живе лутке које знају све приче. Лутке које причају приче пре спавања. Лутке у које је уткана душа и све оно што чини есенцију једног младог бића. Ово лутке ће свакоме од вас бити путоказ, пут и знак поред пута када покушате да лутате путевима маште. Оне поседују кључеве за сва врата које машта може да отвори. Најбоље од свега је да постоје оне које су намењене девојчицама и оне које су намењене дечацима. Ко су те лутке? Како доћи до њих? Сазнајте од наше креативне личности недеље која ушива љубав у лутке о којима ће бити речи.




  • Представите се. (Име, презиме, занимање, хоби, ваша животна радост/филозофија)
Ја сам Невена Којић, а сви ме знају по надимку из детињства – Цока. Студирала сам керамику на Примењеној, али већ дуго се тиме не бавим. Одувек обожавам „уради сам“ пројекте, тако сам и завршила за машином за шивење. Хоби ми је постао професија. Моја животна радост је моја породица и један осамнаестомесечни живахни дечак.



Као и већина најбољих ствари у животу, Цока лутке су настале случајно. У паузи између два запослења сам осетила потребу да се бавим нечим потпуно другачијим од свега што сам радила раније. Имала сам идеју шта желим, али не и вештину да то урадим. Буквално сам се борила са машином – било је свега, кривих шавова, трећег узастопног парања, некада и физичких обрачуна. Још од тада ми је остао обичај да сачувам сваки “прототип”. Замислите како је занимљиво претурати по кутијама старих идеја. Обузме вас нека чудна мешавина поноса и стида, као кад гледате сопствене модне комбинације из тинејџерских дана, рецимо.



  • Ко Вам помаже у изради сваког од чудеса, обзиром да је сваки уникатно дело? 
Имам помоћницу Јецу која ради са мном преко 2 године. Она је спас! Али, помажу сви који су ми блиски. Неко закува ручак, неко причува бебу...


Свакоме ко жели нешто другачије на Цока начин. Несто јединствено, лично. Ја сам то овако замислила: када дође на свет једно мало биће добије од тетке, на пример једну Цока панду, загрли је и то му постане једна од омиљених играчака. Исту ће касније чувати за украс, као амајлију и касније ће можда желети да је препусти млађој сестри или млађем брату.


  •  Којим темама се баве Цока лутке? Где налазите инспирацију? Шта Вас мотивише?
Инспирацију налазим лако, тј. она налази мене. Слушам људе око себе, пријатеље и рођаке, шта им смета, а шта би волели да имају. Често ми и сами купци дају предлоге. То ми је изазов, али и велико уживање. Много модела који су сад део понуде је настало по нечијој жељи - вук, панда, диносаурус, слон... Нису у питању само играчке, правим и оно што је мени потребно. На пример, сви пре или касније сазнају да је буквално немогуће наћи цуцлу која је испала беби у кревецу, ма колико она сијала у мраку. Зато сам додала неколико џепића на оградицу, а и звечку која се скида и лако може да се окачи на колица, нпр.



  • Како васпитачи/васпитачице, учитељи/учитељице, родитељи и деца реагују на производе Цока лутке? Позитивни/негативни коментари.
Увек позитивно! Морам да признам да често имам трему, највише кад радим нешто сасвим ново и уникатно, по наруџбини. Изузетно сам срећна да сам до сада добијала само похвале. То ми толико значи! Заиста се трудим да држим квалитет израде на највишем нивоу, и да бирам материјале који имају постојане боје и који се лако перу, у машини. 



  • Да ли сматрате да је у данашње време тешко подсетити људе на срећу? На детињство? На машту?
Мислим да није. Људи увек трагају за срећом, а детињство, што нам је даље, све више делује као најбезбрижније доба.


  • Да ли деца данашњице знају да маштају? Како им Цока лутке помажу у томе?
Са децом је лако, јер они прихватају сваки позив на игру. Цока лутке су дводимензионалне, са намером поједностављене, управо да би могле да постану штагод дете у том тренутку пожели.


  • На који начин можемо доћи до производа Цока лутке? Ваш контакт, цена?
Цока лутке производи су тренутно доступни преко Фејсбук странице или Цока лутке инстаграм налога. Лагер је велики, а увек се може поручити нешто по посебним захтевима.


  • Планови за даље?
Планова увек има доста, већ смо избацили неке нове производе а од септембра ће их бити још више, а свакако ту улазе и нека нова продајна места и радионице.




П.С. Да ли сада верујете да постоје лутке које причају приче пре спавања? Да ли верујете да је свака од њих уникатна? Да ли верујете да постоје лутке које су намењене и девојчицама и дечацима? Не верујете. Онда, још једном завирите на ЦОКА лутке поверујте у све оно што до сада нисте веровали. Поверујте да се у свакоме од нс налази дете. Поверујте да сте и ви сами деца. Јер, све је могуће уз помоћ маште, а ако мослите да сте престари за маштање - ЦОКА лутке ће вас разуверити. Никада нисте довољно стари да бисте маштали.
П.С.С. Драга Невена, хвала ти за све поклончиће, неизмерну срећу коју си поделила са мном и неимерно разумевање које си имала (због кашњења овог поста). Хвала ти што постојиш и што својим креативним деловањем подсећаш колико је важно бити дете у души.

Јелена Стошић Јовић, М. Sc.

0 коментара:

Постави коментар