twitter
rss

Математика представља велики изазов, како за учитеље/учитељице тако и за ученике. Како ученицима који још увек немају развијено дивергентно мишљење објаснити комплексне математичке операције? Веома лако уз помоћ Математичких мозгалица које развијају моћ опсервације ученика. Не верујете? Уверите се тако што ћете пронаћи "Математичке мозгалице" које је написао Сем Смит, а које је превела Мирјана Попов-Слијепчевић.

Слика преузета са: http://www.kcknjizara.rs/?b=C604

При обради новог наставнoг градива, учитељи/ учитељице сматрају веома важним учење дефиниција и математичких правила напамет важним. Да ли је учење напамет одлика васпитно-образовног рада у савременим условима? Како ученицима информационе ере представити математички проблем и решити исти, а да то не подразумева учење напамет? Да ли је сама репродукција запамценог доказ да је ученик схватио дефиницију? Или проблем? Не. Ученике не треба учити дефиницијама, већ их научити како да уче. Само тако ће схватити све дефиниције и сву проблематику која се везује за наставу математике без проблема. Проблеми који су се чинили нерешивим, сада нуде више од проналажења решења, задаци испред којих ћете се замислити и од чијег решавања одустати нећете. За случај да не можете да решите неки проблем, последњи део књиге посвећен је малој помоћи. Али, верујте да вам тај део неће бити потребан. Зашто? Зато што су задаци прилагођени вама ученицима старијим од десет година. У књизи ћете пронаћи скоро две стотине мозгалица, а неке од њих су: Тркачка стаза, Четворке на фарми, Машина за обраду бројева, Гусарско путовање, Преко леда, Жабе другари, Пилићи и јаја, Потрага за бројевима, Продавница играчака, Достављање писма и многе друге. На основу наслова задатака можете закључити да ученике очекује занимљива авантура кроз свет математике који више није свет мистерије већ свет реалности. Свет који откривају мозгалице је свет који је испред нас. Сваки догађај, место и предмет јесте проблем који би требало решити. А ако нам је свет који је представљен у мозгалицама познат, зашто би нам се математички проблеми чинили тако далеким и нерешивим? Зато што не знамо да проблемима нађемо одговарајућа решења или нисмо сугурни како да формулишемо проблем. "Математичке мозгалице" нуде много више од добро осмишљених проблема и начина за решавање; нуде свет знања на длану.
 П.С. Значај ове књиге произилази из њене применљивости како у настави математике тако и у ваннаставим активностима. Зато је првенствено препоручујем учитељима/учитељицама да, позивајући се на прецизно формулисане проблеме, науче ученике да уче. Књига ће олакшати организацију васпитно-образовног рада, почевши од обраде наставне јединице до утврђивања исте. Математичке мозгалице могу се употребити у сваком делу часа, како при мотивисању ученика, тако и при давању домаћег задатка. Посебан значај ове књиге је припрема ученика за такмичења. Помоћу ових задатака, научиће да решавају и сложене математичке операције. Захваљујући овим задацима научиће да уче. Настава није пасивна репродукција знања, настава јесте сложени процес усвајања знања и разумевања наученог. Зато што треба разумети, препоручујем ову књигу ученицима. Знам да ће њима послужити не само у настави математике, већ и као замена за телефон или компјутер (бар на неко време).
П.С.С. Хвала издавачкој кући Креативни центар на послатој књизи. Вашу књигу можете пронаћи на: http://www.kcknjizara.rs/?b=C604

Јелена Стошић Јовић, М.Sc.

0 коментара:

Постави коментар